چگونه بازار هدف فروش خود را شناسایی کنیم؟
این کار به بازاریابی شما رونق میدهد و باعث تأثیرگذارتربودن پیام شما میشود. با تمرکزکردن بر بازار فروش هدفمند، میتوانید برای کسبوکار خود بازدهی زمانی و مالی و کاری بهتری بهدست آورید.
انتخاب بازار هدف فروش:
نکات اصلی که در این مقاله توضیح داده میشود شامل موارد زیر است:
- چرا هدف قرار دادن همهی مردم بهعنوان بازار فروش محصولتان ایدهی بسیار بدی است.
- چرا بازاریابی انبوه میتواند برای محصولتان ضرر داشته باشد و بیشتر ازآنچه فکر میکنید برای شما هزینهبردار باشد.
- چگونه از شاخص PVP” برای انتخاب بهترین بازار فروش استفاده کرد.
- چرا باید بازار محدود تمرکز کرد و ماهی بزرگی در حوض کوچک شد.
- نحوه در دست داشتن کنترل قیمتها.
- چرا باید از تبلیغات لیست بلندی از محصولات باید خودداری کنید.
- چگونه ذهن مخاطبان خود را پیشبینی کنید تا بفهمید که دقیقاً چه چیزی میخواهند.
مشتری ایدئال شما: میخواهید به چه کسی خدمترسانی کنید؟
ما مشتریان خود را همانند افرادی میپنداریم که به یک مهمانی دعوتشدهاند و ما میزبان آنها هستیم. کار ما هرروز این است که هر جنبه مهم تجربه مشتری را مقداری بهتر کنیم.»
جف بزوس، مؤسس آمازون
تصور کنید میخواهید یک نهار کاری عظیم ترتیب دهید.
کار شما بهعنوان میزبان این است که آن را بهترین مهمانی تبدیل کنید که مهمانان شما تابهحال شرکت کردهاند. چه تزییناتی را به نمایش خواهید گذاشت؟ در چه مکانی مهمانی را برگزار خواهید کرد؟ چه غذایی آماده خواهید کرد؟ در چه مکانی دعوتنامهها را به دست مهمانها میرسانید؟
به خاطر داشته باشید، همهچیز حول مهمانان شما میچرخد. برای پاسخ به این سؤالات، باید آنها را بشناسید.
اگر مهمانان شما از والدین هستند، ایده خوبی است که برنامهای برای فعالیتهای کودکان نیز داشته باشید.
اگر آنها گیاهخوار هستند، نباید غذای گوشتی داشته باشید. هرچه بیشتر در مورد آنها بدانید، بیشتر قادر خواهید بود که آنها را خوشحال کنید.
همین موضوع در کسبوکار هم صادق است. باید با مشتریان خود آشنا شوید. آنها تمامی جنبههای کسبوکار شمارا هدایت میکنند، نظیر جلوههای بصری: رنگها، فونتها، لوگوها و گرافیکها. چگونه برای کسبوکار خود بازاریابی کنید: پلتفرم رسانههای اجتماعی که استفاده خواهید کرد، نوع محتوایی که خواهید ساخت و زبانی که در رونوشتها و مطالب قابل درج خود بکار میگیرید.
شاید مشتاق باشید که همه را به بازدید از کسبوکار خود دعوت کنید.
این کار را نکنید؛ زیرا اشتباهی بزرگ است. بازاریابی انبوه به برقراری ارتباط ناکارآمد و گیجکننده میانجامد.
همهکس به واژگان و جلوههای بصری مشابهی که استفاده میکنید، واکنش نشان نمیدهد.
برای مثال، نحوه ارتباط شما با معلم با نحوه ارتباط شما با دانشآموز متفاوت است. گرافیکها، رنگها و کلماتی که مردان و ن را جذب میکند متفاوت است.
حتی اگر بازاریابی انبوه مشتری بیشتری جذب کند، آنها نوع اشتباهی از مشتریان خواهند بود که ممکن است به استرداد وجه و نظرات بد بیانجامد. دویست مشتری هدف که با مأموریت و ارزشهای کسبوکار شما همخوانی دارند بهتر از 2 هزار مشتری تصادفی کارآمد خواهند بود.
اگر میخواهید مشتری درستی برای کسبوکار خود جذب کنید، باید اهداف خود را مشخص کنید و جایگاه ویژه (Niche) یک نوع مشتری را که قصد خدمترسانی به وی رادارید، در نظر بگیرید.
به این نیچ مشتری، مخاطب مشتری ایدئال (ICA) مینامند.
هدف در کسبوکار این است که پیام خود را بهاندازهای شفاف کنید که مخاطب را مجاب کنید با خود بگوید: این مال من است. همانی است که نیاز دارم.»
این دقیقاً همان واکنشی است که دریافت خواهید کرد اگر وقت صرف کنید و مخاطب مشتری ایدئال خود را مشخص کنید.
وقتی بدانید با چه کسی صحبت میکنید، زبانی که برای برقراری ارتباط استفاده میکند متقاعدکنندهتر خواهد بود، مخاطبتان محتوای شمارا بهتر درک میکنند و احتمال اینکه محصول شمارا بخرند بیشتر میشود.
در درازمدت، شناخت مخاطب مشتری ایدئال باعث صرفهجویی در زمان و پول شما میشود.
این شناخت هدایتکنندهی تمامی سرمایهگذاریها، تبلیغات و خلق محصول شما خواهدشد.
برای نوشتن عنوان تبلیغات رعایت این 3 راهکار ضروری است
مشتری ,کسبوکار ,آنها ,خواهید ,بازار ,بازاریابی ,خود را ,است که ,کسبوکار خود ,را به ,مهمانان شما ,مخاطب مشتری ایدئال
درباره این سایت